miercuri, 22 septembrie 2010

Modificarea unui portbagaj de bicicleta pentru utilizarea gentilor de tura

Pe bicicleta pe care o folosesc acum in ture, obisnuiesc sa pun in spate pe portbagaj niste genti in care pun tot felul: haine, merinde, aparat foto, frontala etc.

Problema e cand gentile sunt goale (nu sunt genti "profi", mai scumpe): din cauza ca sunt prea flexibile, intra la spite la roata din spate si fac probleme (s-a rupt materialul, m-a franat in trafic, m-a pus in pericol cu alte cuvinte - vezi pozele de mai jos).





Toate acestea sunt produse atat din cauza gentilor cat si din cauza portbagajului. Portbagajul meu vazut din lateral are un "V", iar geanta iese in afara acelui "V" si poate ajunge la spitele rotii cu usurinta (vezi portbagajul din stanga).

Pentru rezolvare am vrut sa cumpar un alt portbagaj care mai are pe langa "V"-ul respectiv inca o bara care nu da voie gentii sa ajunga la spite (vezi portbagajul din dreapta). Din pacate un portbagaj nou din acest fel costa de la 85 RON in sus. Daca nu as fi avut deja portbagaj, cheltuiam 85 RON, dar avand portbagaj deja, nu am vrut sa cheltui banii pe asa ceva.



Alta solutie era ca pe bitza sotiei (bicicleta cu portbagaj cu "V" si bara aia in plus) sa pun gentile si sa care ea totul, dar nu a fost de acord :)

Pana la urma mi-am pus mintea la contributie si m-am gandit ca o bara din Pexal pe post de bara suplimentara e o constructie destul de fiabila si nu va da voie gentii sa ajunga la spite.

Asa ca am luat o bucata de Pexal (de vreo 10mm grosime - asta am avut eu), am curbat-o astfel incat sa ajunga de la partea de jos unde este prins portbagajul pe cadrul bicicletei pana la partea cea mai din spate (partea cu verde in poza de mai jos e unde am pus bara de Pexal, partea cu galben e "V"-ul de care vorbeam mai sus).



Am aplatizat apoi capetele bucatii de Pexal, am dat o gaura in partile aplatizate, am mai rotunjit capetele si am montat barele. La prinderea din partea de jos am avut nevoie de un surub mai lung, am avut la indemana unul cu cap rotunjit.




Cateva detalii:
*barele sa fie de lungimi egale
*curburile sa fie egale, cu alte cuvinte barele sa fie identice in "oglinda"



In final a iesit bine, cele 2 bare isi fac datoria, estetic poate nu e cel mai potrivit lucru sa il ai pe bicicleta, daca Pexalul era negru, erau excelente :)




Am facut cateva ture cu bitza cu aceste bare, am carat bitzele si cu trenul, pot spune ca e ok cu barele din Pexal.



Costul modificarii este mic in comparatie cu cel al unui portbagaj nou. Eventual la urmatoarea bicicleta voi tine cont de acest detaliu si va avea din start un portbagaj care sa permita utilizarea unor genti de tura.

10 comentarii:

  1. cool, Cata! ar trebui sa postezi pe instructables, la cat de fain ai documentat! :)
    ANdrei

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte tare! Eu am invatzat de la cei patiti si am cumparat direct varianta cu 85.

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut as dori sa imi cumpar si eu niste genti dinacelea imi poti zice un site de unde leai luat sau magazin :D ms mult ID meu de mass pompilica_15@yahoo.com sa ma contactezi sa imi zici astept un mail ms mult
    Pompi

    RăspundețiȘtergere
  4. Salutari!

    Gentile rupte (cele negre) au fost la oferta in Germania la Lidl, iar cele albastre au fost la oferta la Kaufland in Timisoara. In functie de cat de mult esti dispus sa platesti pt asa ceva, in functie de cat de intens vei utiliza geanta, in functie de cat de mult tii la ergonomie si design, toate astea raman sa cantareasca in alegerea gentilor. Aceste genti se mai numesc si coburi (adica asa le spune lumea in Romania :), nu stiu de ce ), iar daca vei cauta pe Internet "genti bicicleta", vei gasi magazine on-line care ofera asa ceva, vezi acolo. Succes!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte interesant! Felicitari!
    O solutie la care am apelat eu, fiind mai comod, a fost sa dau ceva mai multi bani pe rucsaci care au intaritor la spate si care ii impiedica sa atinga spitele si cand sunt goi. Am ramas cu acelasi portbagaj usor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Pentru activitate mult peste domeniul amatoricesc (ture lungi, solicitante sau daca mergi cu bitza peste 5000km pe an), merita investit in echipament serios, altfel nu vad rostul. Din acest motiv mai improvizez cate ceva sau cumpar lucruri ieftine care tin la turele pe care le facem.

    RăspundețiȘtergere
  7. de ce nu cumperi un spray negru de vopsea si dai si pe barele din pexal si atunci ai rezolvat si problema aspectului. un spray mai iefin este cam 10 lei ca nu iti trebuie pentru vopsit masina

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ideea! Dar stii cum e aia cu un lucru improvizat risca sa devina solutia de durata..... :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Help! Nu se mai vad pozele din articol! :-(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corectat! (pozele originale au fost pe un alt site care s-a inchis si nu am mai avut decat pozele prezente acum in articol, unele mai mici, altele mai mari) Multumesc de observatie!

      Ștergere