vineri, 11 martie 2011

Ce este un track GPS?

Definirea unui track GPS este utila pentru a intelege mai bine o serie de articole legate de modificarea acestor trackuri. Aparatul GPS inregistreaza la intervale de timp pozitia noastra in teren. Asadar aparatul va inregistra succesiv punct cu punct pe unde mergem. Aceste puncte sunt inregistrate in logul sau trackul de GPS: un track/log reprezinta o insiruire de puncte culese de GPS intr-o anumita ordine si care au latitudine, longitudine si altitudine. Aceste puncte sunt unite intre ele de catre segment de dreapta.

Mai jos se poate vedea un track de GPS, punctele P001, P002, P003... samd sunt unite intre ele si formeaza TRACK_A:



Asadar cand ne referim la un track GPS, ne om referi de fapt la toate dreptele si punctele corespunzatoare acestuia. Selectand un track GPS intr-un software de editat trackuri GPS, vom selecta toate punctele aceslui track GPS.

Daca stergem un punct de pe track, dispar de fapt 2 segmente (am sters P003 si a disparut segmentul dintre P002 si P003, respectiv segmentul dintre P003 si P004):


Daca alegem un punct si 2 segmente adiacente si le stergem, putem desparti un track in 2 trackuri diferite (stergem P005 si cele 2 segmente adiacente de pe TRACK_A si obtinem TRACK_A si TRACK_B):


Daca pentru 2 trackuri alegem punctele situate la capetele lor, putem sa le legam si astfel din 2 trackuri face unul singur (unim P008 de pe TRACK_A cu P009 de pe TRACK_B si obtinem TRACK_C):



Operatiile de stergere mentionate mai sus ajuta la obtinerea de trackuri GPS cat mai corecte (poate dorim sa mai scapam de portiunile in care am mers si ne-am ratacit sau alte portiuni inutile inregistrate de GPS).

__

Un comentariu:

  1. BUNA...MI-AM LUAT UN GPS TRACKER T118(pT A VERIFICA UN ANUMIT DISTRIBUITOR AL FIRMEI PE CARE O CONDUC)......SI NU STIU CUM SA IL FOLOSESC...AM URMAT PASII D INSTALARE DAR NU MA PRICEP LA FOLOSIREA GOOGLE EARTH SAU GOOGLE MAP....AI PUTEA TE ROG SA MA AJUTI?....AS VREA SA POT VERIFICA UNDE SE AFLA MASINA...TRASEUL PE CARE IL PARCURCE IN FIECARE ZI......TE ROG LASA-MI PASII PE CARE TREBUIE S AII URMEZI.....TI-AS FI FOARTE RECUNOSCATOR!!!!.....SI O SA TE SI RECOMAND:),.......MS MULT.,.......CU STIMA,,,,Daniel

    RăspundețiȘtergere