luni, 14 martie 2011

Modificarea castilor de hands-free

Nu stiu altii cum sunt dar mie nu mi se potrivesc deloc castile cu care vin hands-freeurile (dispozitivele de vorbit "fara maini"). Castile respective nu imi stau in ureche in niciun fel, le pun acolo si pur si simplu cad. Ori am urechile prea mari ori castile nu sunt bune.

Cum la altii stau bine merci in urechi, cred ca urechile mele sunt de vina. As fi preferat sa pot gasi un hands free cu casti care se pun dupa urechi, insa nu am gasit, iar producatorii nu baga bani in asa ceva. O solutie ar fi sa imi croiesc niste urechi pe masura castilor, si asa tot e plin orasul de reclame la chirurgie plastica. Dar cred ca mi-ar depasi bugetul si ar strica performata audio hai-fai a urechilor mele.

Deci ce ar fi sa modificam un hands-free astfel incat sa aibe alt fel de casti? Pai e simplu: intai trebuie sa faci rost de niste casti ieftine care sa fie asa cum doresti si sa ai hands-freeul de modificat.

Am gasit niste casti ieftine (9 RON) care au forma dorita si care le tine pe urechi. Pentru mine este important sa pot utiliza hand-freeul cand am sedinte telefonice sau cand ascult la radio / muzica de pe telefonul mobil.

Castile care stau pe urechi

Hands-free-ul are pe cablu o cutiuta cu un microfon si un buton, mufa de conexiune e un jack de 3,5 mm cu 4 contacte. Am mai avut tentative de modificat hands-free si am umblat la cutia cu microfon si buton, nu e o idee buna, va spun eu. Pe de o parte ca dupa ce desfaci cutia aia raman urme, pe de alta parte e ingramadeala mare acolo, multe fire, greu de lucrat. Am mai modificat hands-free astfel incat din cutie sa mearga un cablu ce se termina cu o mufa mama jack de 3,5mm cu 3 contacte in care puteai sa bagi practic orice casti doreai; nu am fost prea multumit de cum arata.

De aceea cea mai buna solutie cred ca e sa ai alte casti; dezavantajul e ca lungimea de cablu e redusa, deci trebuie lucrat cu grija; pe de alta parte, cu atentie si cateva scule, oricine poate face operatiunea.

Hands free-ul pe care il voi modifica

Avem nevoie sa dezlipim si sa lipim la loc cu cositor firele castilor, deci avem nevoie de o unealta de lipit (letcon) si ceva indemanare.

Sa purcedem la fapte: luam castile portocalii, dam jos cu unghia invelisul de cauciuc, apoi cu un cutter am scos difuzorul si am tras firul afara din casca (aici ar fi de ajutor o penseta cu falci inguste).

Demontarea partii de cauciuc (foloseste unghia)

Indepartarea mini-difuzorului din casca

Taaa-daaa: avem o casca demontata, urmeaza sa dezlipim firele

Acum trebuie sa potrivim si sa avem grija sa modificam aceeasi casca, lucram intai castile de pe dreapta, apoi cele de pe stanga; pe casti scrie R (right) pentru dreapta si L (left) pentru stanga.

Atentia la potrivirea castilor: dreapta la dreapta si stanga la stanga

Pregatim si casca corespunzatoare de la hands-free, indepartam cu unghia invelisul de cauciuc de pe casca, apoi cu un cutter scoatem casca din cochilia ei si tragem firul afara.

Urmeaza partea cu dezlipitul firelor, facem operatiunea pe rand la cate o casca. Dupa ce am dezlipit firele de la amble casti de pe dreapta, desfacem nodul de pe firul de la castile cumparate, tragem afara firul din piesa cauciucata portocalie; apoi desfacem nodul de pe firul de la hands-free, il tragem afara din cochilia castii, apoi introducem firul de la hands-free in piesa cauciucata portocalie (o penseta ne-ar fi de mare ajutor) si refacem nodul de pe fir. Foarte important acest nod, fara el firul este tras afara si e posibil ca in timp sa se rupa lipitura.

Trebuie sa retinem ce culori au fost la fire si unde au fost lipite.

Am verificat cele 2 mini-difuzoare si dimensional, din pacate nu se potrivesc 100%, dar le vom lipi cu minunatul super-glue :)

Aproape la fel de mari in diametru

La profil si grosime nu se potrivesc deloc, deci il vom chema in ajutor pe super-eroul Super-glue :)

Asa, dupa ce am vazut si am decis ca lipim cu super-glue, lipim din nou firele la loc pe mini-difuzoare, punem super-glue si apoi fixam castile pe piesele portocalii.

Lipiturile originale

Lipiturile refacute

Am trecut firele, am facut nodul pe fir, am lipit din nou mini-difuzoarele

Super-glue in actiune :)

Dupa ce am pus lipiciul, asteptam sa se usuce, fiind ceva mai mult, e bine sa asteptam un timp mai lung, nu e chiar uscare instanta. Am folosit super-glue gel, din cauza ca am folosit mai mult, a stat pe unde l-am pus, nu a curs ca super-glue clasic, care e mai lichid, gelul e mai vascos; surplusul se poate lua cu o scobitoare.

Dupa uscare (lasati o ora, chiar nu e graba), luati partile de cauciuc si vedeti care intra pe casti; in final castile vor arata, zic eu, onorabil. De auzit se aude bine, de picat de pe urechi nu mai pica. Si una peste alta am si hands-free :)

Noul hands-free

__

2 comentarii: