duminică, 29 mai 2011

Hercules Maraton 2011 - cum a fost

In calendar a aparut si foaia de 21 mai 2011, data celei de-a doua editii a concursului de alergare montana Hercules Maraton (adica trail running). Maratonul are loc pe Valea Cernei (la 12 km de Baile Herculane), detalii mai multe se gasesc la pagina oficiala aici.

La editia intai a lui Hercules maraton, de anul trecut, 2010, in pre-ziua maratonului, a fost o zi nelucratoare (sambata), maratonul a aveut loc duminica, iar ziua urmatoare a fost tot o zi libera, fiind Rusaliile. Anul acesta maratonul a fost sambata, lumea trebuind sa faca efortul de a veni direct de la servici la maraton sau de a lua o zi libera vineri.

Insa efortul a fost rasplatit pe deplin.

Noi am plecat din Timisoara vineri dimineata, Sorin era soferul, in drum a cules restul trupei, pe Remus, pe mine si apoi pe Gil (domnul profesor
Virgil Tiponut).

Pentru ca vreme era si era buna, am mers de la Timisoara catre Lugoj, apoi spre Caransebes, apoi inainte de Teregova, am parasit drumul E70 in stanga si am mers spre Rusca. Am ajuns la barajul de la Rusca, dupa care am coborat la Cornereva. Natura arata splendid, pe crsete se mai vad vinisoare albe de zapada. In cele din urma am ajuns in Plugova si din nou la E70. La scurt timp ajungem si la km 12 de la Herculane pe drumul catre Baia de Arama, limita intre judetele CS si MH. Acolo instalam cortul in poiana (5 RON de cort de noapte).

Cortul unde se fac inscrierile la maraton si semimaraton - Hercules 2011

Remus la carboloading cu macaroane cu branza - yammy yammy :)

In curte la Motelul Dumbrava (km 12 pe Valea Cernei)

Peisaj in sus, spre Crovuri

Tot spre Crovuri, cu o blonda in cadru :)

Eu nu eram la alergat, am incercat sa ajut cum pot la partea de voluntariat, trebuia sa marchez o zona, apoi sa anunt venirea concurentilor (primii 3 de la fete si de la baieti), sarcini usoare.

Vineri seara lumea s-a inscris la concurs, s-a facut sedinta tehnica, s-au servit macaroanele (excelente, cu branza adevarata din zona) - carbo loading cu branza de oaie. Seara am facut o recunoastere in zona unde aveam sa fiu prezent a doua zi, faine locuri acolo.

Apoi s-au retras toti la cort, la somn.

Sambata dimineata - sau linistea dinaintea furtunii maratonului

Sambata dimineata ne-a intampinat un cer senin incredibil, anul trecut am stat in ploaie si in ceata. Macar acum lumea sa savureze privelistea.

Prieteni

7 dealuri si o vale adanca - intersectia unde am fost pe post de bariera :)

Hai Romania!!!!

Am urcat in zona mea, s-a dat startul la ora 9, au aparut concurentii de la maraton si la mine, a aparut si Calin (Captain) care incheia plutonul, am inchis urcarea, am deshis coborarea (portiunea comuna maraton si semi-maraton) si m-am carat in poiana de deasupra de sosire.

Sosit la noua locatie - 5 minute de finish - peisaj spre Valea Cernei - Cheile Tasnei (in stanga undeva)

Spectatori locali

Iata ca apar si cei de la semimaraton

Dupa un timp, si-au facut aparitia baietii de la semimaraton, apoi dupa vreo trei sferturi de ora au aparut si fetele de la semi. Intre timp se anuntau nori de ploaie, dincolo la Bogaltin cadeau primii stropi. Am coborat sa vad cum e la sosire, mi-am luat si haina de ploaie.

La sosire - mi-a placut la poza aceasta concurentul care sta intins pe jos in stanga jos

La sosire - atmosfera de fericire, cum sa fie altfel cand treci linia de sosire dupa un efort teribil, unii chiar nu au avut astfel de experiente, aratau obositi tare de tot. Am urcat la loc in poiana, am auzit ca cei de la maraton au trecut de Inelet, se indreptau spre Prisacina.

Medalia de finisher Hercules 2011

Intre campioni - cu Sorin si Remus

Cuplul de la semimaraton - l-au parcurs impreuna cu copii - bravo lor!

Hai ca mai e putin :) km44, 5 minute pana la sosirepentru maratonistii Hercules 2011

Iata si primul maratonist!

La un moment dat au cazut cativa stropi, dar pana la urma erau doar cativa stropi si ceva tunete, asa, cat sa ne sperie :)

Si dupa 4 ore si ceva, iata ca vine in viteza primul de la maraton, si apoi incep sa apara si altii. Pe la ora 17, deja au trecut primii 3 concurenti si primele 3 concurente de la maraton, am mai asteptat si pozat prietenii despre care sitam ca alearga, dupa care am coborat definitiv la sosire.

Inca unul

Unii sunt veseli si pozeaza :)

Alin grabit sa ajunga la Maratonul Tarii Gugulanilor

Razvan grabit de ploie (Concordia Lugoj)

Huski neidentificat :)

Cu campioni - (de la stanga) Remus, Sorin, Gil (prof. Virgil Tiponut), Cristi, Catalin

Alin si Gianina Tanase - organizatorii principali

Cei mai numerori - RoClubMaraton

Cel mai varstnic concuret - profesurol Virgil Tiponut - 69 de ani - a concurat si a terminat la maratonul Hercules 2011

Apoi a urmat asteptarea premierii. S-a facut ora 19, s-a inchis concursul, iar la ora 20 a inceput premierea. Bravo tuturor celor ce au alergat, bravo celor ce au fost cei mai buni! O mentiune speciala celui mai varstnic concurent la maraton (atentie, nu la semi-maraton, la maraton): domnul profesor Virgil Tiponut. Cei mai numerosi au fost cei de la Ro club Maraton.

Podium cu fetele

Am remarcat si un cuplu ce a concurat la semi impreuna cu cei 2 copii ai lor (i-au luat in spate, au mai mers cu ei de mana) - bravo lor!

Pe podium - baietii

Pe podium - fetele

Una peste alta a fost frumos, traseul de maraton a fost ceva mai lung ca anul trecut (din cauza desteptilor care se plangeau anul trecut ca daca erau inca 3-4 km in plus ei ii depaseau pe toti, poftim, au fost adaugati inca 7km). Alin si Gianina Tanase impreuna cu CS Alternative Timisoara au facut si in 2011 un maraton pe cinste.

Pe podium - baieti

Prezenta exotica :)

Pe podium - fete

Patronul pensiunii Dumbrava

Voluntarii ce au asigurat o parte din succesul Hercules Maraton 2011

Peisaj de ramas bun - in fundal, in V este Arjana

Duminica, dupa ce am mai lenevit in zona si am luat pranzul, am plecat de la km 12. Intoarcerea am facut-o pe alta parte, si anume prin Valea Almajului. Practic dupa ce am trecut de Plugova si am urcat Dealul Ciregau, am ajuns la intersectia spre Iablanita / Bozovici / Oravita / Anina, la stanga. Ajunsi in Valea Almajului, am decis sa mergem sa vedem morile de pe Cheile Rudariei. Intra-adevar, zona e frumoasa, morile inca functioneaza (cele care sunt folosite de localnicii zonei).

De la Rudaria ne indreptam catre Bozovici, unde intram pe Cheile Minisului, oprim la Paralela 45 (Izbucul Bigar). De acolo mai mergem si oprim la Lacul Gura Golumbului, un lac frumos. De la lac Mergem fara oprire pana la Timisoara. Va recomand aceasta zona, sa mergeti si sa vizitati Valea Almajului, este un loc pitoresc, drumurile sunt reparate, aici este pagina care prezinta zona.

Acesta a fost weekendul cu Hercules Maraton 2011, o editie bine facuta, cu concurenti si sponsori valorosi. A fost un weekend alergat dar cu vreme buna!

__

1. Foarte faina relatarea!
    Un stil frumos, si felicitari ca te-ai implicat in organizare!