joi, 7 iulie 2011

Lytro sau pozele vii

Am primit un link cu niste poze la care poti schimba focalizarea pe toata zona fotografiei. Am crezut ca e un player in Flash si mai multe poze suprapuse.

Totusi, se pare ca e vorba de un aparat foto special care nu merge pe principiul aparatului foto clasic care are un senzor pe care cad razele de lumina si pe care apoi le vedem sub forma unei imagini ce are claritate pe o anume zona din imagine.

Acest aparat este dezvoltat de compania Lytro, ei vor sa revolutioneze lumea fotografiei si sa aduca pe piata un aparat foto care sa capteze "campul de lumina" - practic in acest mod vom putea vedea ulterior, clar, orice punct din fata aparatului foto. Cu alte cuvinte sunt imagini cu memorie: daca acasa vrei o imagine focalizata pe muntii din spatele tau, vei obtine una, daca vrei ca tu sa fii in focus, vei putea face si asta.

Dupa partea cu pozatul vine cea procesatul; algoritmii fac posibil acest tip de fotografie, ceea ce este capturat este procesat si stocat. Pentru a vizona imaginea si a putea focaliza unde dorim, este necesar un player special (asta am dedus eu, dar nu am inteles care e acela).

Cateva imagini demo sunt disponibile pe site la site Lytro.

Oricum, o idee "out of the box" care poate aduce ceva nou in domeniu.

__
Totusi sunt

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu