miercuri, 12 iunie 2013

Covor de caucic Vw Caddy / Caddy rubber floor / Bodenbelags für VW Caddy

English version:
How to put in your Volkswagen Caddy a rubber floor for easy cleaning and protection. Instructions for Volkswagen Caddy 2K, at least manufactured in 2011 - but for sure it is easy to fit a rubber floor on similar models as well. Use Google translate for Romanian content.

Einbau eines zusätzlichen Bodenbelags für VW Caddy - Gummimatte

**
Daca ai un Volkswagen Caddy, vei vedea ca poti cara cu el cele mai diverse lucruri. Pina la urma de aia ai luat masina, sa cari lucruri si oameni. Sau esti genul care isi tine telecomanda in punga si nu apasa toate butoanele ca sa nu se uzeze?!

In fine, lucrurile pe care le cari pot sa murdareasca interiorul masinii, mai ales ca uneori nu ai sansa sa le cureti sau nu ai la indemina folii de plastic sau alte metode de protectie. Podeaua portbagajului este un fel de material textil pus pe un soi de burete, care se murdareste si se imbiba cu umezeala. Mai e si negru, deci pe ele se vede praful imediat.

Asadar am gasit interesanta ideea de a pune peste aceasta podea un covor de cauciuc, iti dai seama, speli in masina cu mopul :))) (ideea a venit de aici: http://archiv.langzeittest.de/vw-caddy-life/technik/einbau-bodenbelag.php)



Ai nevoie de un covor industrial de cauciuc de 3 mm grosime, 120 cm lat si 200 cm lung (exista modele cu buline sau cu profil ca de tabla, nu stiu cum se cheama exact). Eu am optat pt cel cu buline (costa cam mult, dar e pentru un scop practic - cautati pe net furnizori din Romania - EMSA e unul dintre acestia).

Update: pt VW Caddy Maxi (7 locuri) - lungimea necesara este de 300 cm, astfel covorul ajunge si sub scaune si treaba iese complet.



Mai ai nevoie de un ciocan mic, un cutter, o foarfeca, ruleta, chei torx, un dorn subtire (2 mm), o penseta, un creion / marker. O masina :) (instructiunile de aici sunt pt Caddy 2K, cel putin fabricat in 2011)

Update: pt VW Caddy Maxi (7 locuri) - lungimea necesara este de 300 cm, astfel covorul ajunge si sub scaune si treaba iese complet. 

**Pregatiri in masina
 
Intai scoti scaunele din spate, citeste in manualul masinii cum se face asta.
Cureti bine podeaua masinii de praf si orice altceva ai avea acolo.
Cu TORX 8 dezasamblezi cele 4 puncte de ancorare din podea, scoti partea de plastic din spate



Cu ciocanul si cu dornul, bati cuiele din niturile de plastic din cele 7 protectii de plastic (poza de mai jos am facut-o dupa ce deja am scos 3 dintre ele).
Scoti niturile din protectiile de plastic cu o surubelnita lata, apoi scoti protectiile de plastic din podea.
 





Cu penseta culegi cuiele de platic cazute intre podeaua metaslica si cea de material cu burete - pasul 7 si 8 (cu rabdare si cu lumina buna ca sa le localizezi). 





In acest moment masina este pregatita pentru a intinde in ea covorul de cauciuc

**Croirea covorului

Podeaua are urmatoarele dimensiuni:
110 cm lata (partea din spate), 150 cm lunga. Din cauza ca vrei sa bagi covorul pe sub partile laterale din plastic, il lasi la -116 cm lat (mai bine mai mult ca sa ai de unde sa tai pentru ajustarea ulterioara). Oricum, nu pot detalia si da dimensiuni, covorul il croiesti la fata locului.



Asadar taiem covorul brut la dimensiuni astfel incat sa putem baga covorul pe sub partile de plastic. Odata croit, il intindem in masina, pe podea, il ajustam unde sunt elementele de imbinare.

Taiem la partea din spate astfel incat sa nu blocam piesa de plastic din spate (in chenar  portocaliu in poza de mai sus), practic covorul sa intre sub piesa de plastic din spate asamblam la loc punctele de ancorare din spate.

Urmeaza sa taiem in covor gaurile unde vin cele 2 puncte de acorare de linga usile laterale, apoi asamblam cele 2 puncte de acorare.

Trecem covorul pe sub partile de plastic din lateral, incercam sa il avem egal distribuit stinga - dreapta.

Acum urmeaza sa taiem locurile unde ies prinderile pentru scaune. Asta o facem palpind covorul si unde simtim ca sunt prinderile, taiem in interiorul prinderilor, apoi ajustam taieturile pina cand ajungem la taietura potrivita si prinderile ies frumos prin covor.



Punem protectiile de plastic, verificam ca intra in podea. Plasam nitul de platic, batem la loc in el cuiul (batem usor cu ciocanul).



Ramine acum sa ajustam lungimea covorului, taiem pur si simplu excesul. Mai trebuie sa taiem la mijloc bucata care sta pe ridicatura unde este cutia de viteze (cred ca de aia e ridicatura) si am terminat. E bine sa pui pe spatele covorului niste scai ca sa stea lipit de podea (acolo sub scaune, covorul de cauciuc sta in aer si poate fi agatat).

Aducem scaunele la loc in masina si acum avem o podea care poate fi mult mai usor intretinuta.



Trebuie avut grija la taieturi, este bine sa respectam principiul "masoara de 2 ori si taie o data" caci "cum o faci, asa o ai". La inceput podeaua va emana mirosul specific de cauciuc, dar la fel a fost si cand am cumparat presurile, insa totul trece in timp scurt. Cum pozele au fost facute cu un telefon mobil si nu cu un aparat foto si cum lucrarea s-a intins pina spre seara, calitatea lor nu este de photo stock :), dar sper sa fie suficient de explicite.

Succes!

PS: cred ca ideea asta merge bine si la Dacia Logan sau alte utilitare, trebuie doar adaptat - covorul de cauciuc in astfel de masini este numai bun.

21 de comentarii:

  1. de unde ai cumparat covorul de cauciuc?(se vinde si bucata de 2m)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. EMSA Industriale Bucuresti, trimit si prin curier in toata tara

      Ștergere
  2. modelul dv este caddy scurt sau maxi?

    RăspundețiȘtergere
  3. trimit si bucata de 2- 3 m?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da trimit si 2-3m,eu am varianta MAXI 7 locuri si mi-a trebuit 2.5 chiar 2.7 sa ajunga pana in fata sub primul rand de scaune. Asadar,daca vrei sa iasa treaba buna trebuie 3M.

      Ștergere
    2. Bine de stiut, am adaugat observatia (..pt Maxi 7 locuri - 3 metri de covor), multumesc!

      Ștergere
  4. Multumim pentru aceasta postare si pentru ideea aceasta extraordinara cu acest covor de cauciuc pe care vreau sa zic ca am reusit sa-l pun pana in fata sub scaunul soferului unde sufla aer cald. Inca odata este genial.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ideea am gasit-o pe un forum auto german. Era nevoie de ceva in masina aia, pt ca bicicletele dupa tura sunt pline de noroi, eu duc masina la spalat interior / exterior cam trimestrial. In rest sterg praful, scutur covorasele si dau cu mopul in spate pe covorul de cauciuc :))))

      Ștergere
  5. Excelenta ideea! Insa pe site-ul EMSAI scrie ca nu vand catre persoane fizice. Chiar asa e, sau mai fac si exceptii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie intrebati telefonic, acest covor a fost instalat prin 2013, poate au schimbat politica de vinzari de atunci.
      O alternativa buna este un fel de linoleum / mocheta cauciucata, am vazut asa ceva in Hornback.

      Ștergere
  6. Eu am niste compartimente cu capac la picioarele pasagerilor de pe bancheta din mijloc (Caddy Maxi), daca aveti asa ceva as fi curios cum ati facut acolo...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Covorul de cauciuc nu acopera acele compartimente de la picioarele pasagerilor. Am cumparat niste covorase de cauciuc pt locurile din fata si pt cele din spate. A patra imagine de sus in jos arata partea respectiva.

      Ștergere
    2. Corect! Acum am vazut... Totusi, Anonimul care scria mai sus (8 martie 2015) zice ca a ajuns cu covorul pana sub scaunele din fata (la gurile de aer), oare cum o fi facut? Tot Maxi avea si dansul/dansa.

      Ștergere
    3. Cred ca a decupat portiunea dintre locurile stinga - dreapta, cea care este intre picioarele pasagerului din mijoc, apoi a lasat cele 2 bucati pe jos, peste cele 2 capace / compartimente, pina in hata la gurile de aer. Daca ai niste hartie (coli mari, pt impachetat), scoti scaunele, asezi hartia, o decupezi dupa cum iti da locul si apoi tragi concluziile, cum ar arata, cata hartie e necesara etc. Apoi insemni pe covorul de caucic si tai la dimensiunea dorita. Poti pune si mocheta / linoleum in felul asta :)

      Ștergere
  7. Scuze pentru offtopic, dar e clar ca ati demontat mai mult decat mine la Caddy. Am pus un RCD-510 si am cumparat o camera de mers inapoi si as avea nevoie de o sugestie pentru traseul cablurilor din hayon pana in bord... prin praguri sau prin spatele dublurii plafonului? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am demontat alte parti, si eu sunt curios cum se scot ornamentele de plastic tot pt a pune niste cabluri (o camera de trafic dupa oglinda, o camera de mers inapoi). Cred ca partea de deasupra e mai simplu de dat jos si apoi de bagat cablurile pe acolo. Intreb si daca aflu ceva anunt!

      Ștergere
    2. Intre timp am efectuat lucrarea. Camera de mers inapoi OEM VW si RCD-510; am dat jos f. usor ornamentul stalpului din stanga, apoi am mers pe muchia tavan-perete stang, am trecut prin presetupa stanga de la hayon si am ajuns la camera... daca doriti detalii suplimentare si/sau poze, va stau la dispozitie.

      Ștergere
    3. Excelent de știut, mulțumesc! Ce unelte au fost necesare pt desfăcut ornamentele? Este o operațiune sensibilă desfacerea acestora? Se pun la loc bine?

      Ștergere
    4. O surubelnita dreapta ceva mai lata, pentru inceput. Restul s-a desprins cu mana. Ar fi bine sa va trimit cateva fotografii, ca sa vedeti prinderile de pe spate. S-au asezat la loc foarte bine.

      Ștergere
    5. Dacă se poate, niște poze sunt binevenite. Simion punct Catalin arond gmail punct com, mulțumesc.

      Ștergere