joi, 1 iunie 2017

Cum reparam stergatoarele de parbriz

Poate titlu corect ar fi cum reconditionam stergatoarele de parbriz. Dupa 6 ani, stergatoarele de parbriz au inceput sa lase urme, sa nu mai stearga complet parbrizul.

Am luat un stergator si l-am analizat la lupa caci nu se simtea nimic deformat sau rupt la cauciucul care sterge apa de pe parbriz.



La lupa am observat ca intr-adevar in zona unde stergatorul nu isi facea treaba, era un fel de defect, cauciucul era deformat.

Profilul cauciucului este in forma de virf de sageata:


Daca am putea taia doar virful acestui profil de cauciuc pe toata lungimea stergatorului, oare ar mai functiona stergatorul?

Am dat peste un dispozitiv care poate face acest lucru - EcoCut (nu am nicio loegatura cu producatorul, cred doar ca e un dispozitiv interesant si util).


Acest dispozitiv are in interior o lama care taie doar vifrul cauciucului.


De asemenea dispozitivul iti permite sa tai 2 tipuri de cauciuc de stergator:

In mediul on-line, parerile sunt impartite - unii sunt bucurosi ca au reparat stergatoarele, altii nu sunt fericiti. Acesti din urma au mentionat ca stergatoarele "reparate" lasa urme si e mai rau decat inainte.

Mi-am adus aminte ca de fiecare data cand taiam cauciuc, lama subtire a cutitului tindea sa se opreasca in cauciuc si taietura iesea zimtata.

Asa ca am luat stergatorul, l-am spalat cu apa calda si sapun (asa am obinut un cauciuc mai moale) si apoi inainte de taiere am uns cauciucul cu sapun lichid.

Cu grija, aplicand forta constanta, am reusit sa tai 99% bine :), la capatul final am avut o scapare:


In dreapta - capatul de unde am inceput taierea, in stanga, capatul final, unde am scapat putin taierea, dar am corectat cu o forfecuta:

 
Acum la prima, ploaie, pot spune ca merge bine stergatorul reconditionat. EcoCut costa 12 EUR, plata prin PayPal, vine la posta de cartier, livrat din Germania.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu