luni, 22 iulie 2013

De la Anina la Oravita - prin Ilidia

Am hotarit ca e vremea sa vedem ce e mai la sud de cea mai veche linie de cale ferata din Romania (calea ferata Anina - Oravita - 150 de ani in 2013). Tinta era Ochiul Beiului  / Dealul Cetatii cu pornire din Anina si apoi intoarcerea in Oravita, cu trenul spre Anina.

Trenul din Oravita spre Anina e la ora 14:50, estimarea turei era la vreo 60 km, daca noi plecam din Anina la 8 dimineata, am avea timp de o astlfel de tura? E o portiune necunoscuta prin padure si dupa informatiile din teren, sunt arbori cazuti pe drum, tufisuri etc care ne pot incetini substantial.

Pina la urma am pornit in cautarea drumului prin padure.

Am pornit din gara Anina, urcam pe drumul spre Bozovici / Oravita si apoi la cimitir facem dreapta, apoi inca o data dreapta si mergem pe drumul spre Bradet. Ne oprim sa admiram locul unde a fost candva Termocentrala de la Crivina - acum doar un munte taiat pe jumatate.

Ajungem la o intersectie, ne ajuta o sageata, la dreapta spre Bradet. Intram pe un fel de asfalt si mergem tot la vale si tinem tot stinga, pina dam in drumul care merge catre Oravita, acolo facem stinga si incepem sa urcam pe asfalt. 

Dupa vreo 2 km, e un drumeag la dreapta, o luam pe acolo

Si ajungem la cantonul silvic din Poiana Iulii

Vedem si o panorama interesanta cu Oravita.

De acolo pornim in speranta ca iesim la alt drum, dar in cele din urma ajungem tot la drumul de asfalt pe care l-am parasit. Acolo facem dreapta si in nici 100m e un drum pe culme la dreapta, la limita dintre OS Oravita si OS Anina. Mergem pe acest drum, se vad niste marcaje.

Din nou drumul se bifurca, dar macar e un indicator unde se ajunge, noi mergem la stinga.

Prin padure e un drum placut, mai sunt ceva portiuni cu noroi.

Dam intr-o poiana, unde apoi mergem catre dreapta. Pina aici am gasit un mrcaj banda albastra, il pierdem dupa ce mergem la dreapta.

Din nou posibilitatea alegerii, tot la stinga.

Iata un melc care ne anunta despre cum vom inainta de acum inainte prin padure.  

Cum am spus, prin padure e un drum care nu e chiar cea mai fericita alegere, sunt copaci cazuti, sunt crengi, este vegetatie, aici eu nu am mai avut pofta de pozat.

Si in final iata-ne iesiti din padurea cu drumul dificil. Din cauza timpului pe care il avem la dispozitie, am considerat ca Ochiul Beiului / Socolari / Dealul Cetatii nu se pot ajunge. Asa ca atacat Ilidia. Aici e doar la vale, vedem si marcajul de rezervatie pe copaci (patrat rosu in chenar alb).

Pe dealurile de aici e foarte fain, mai ales la vale, sunt drumuri diverse, foarte faine spre Ilidia, Socolari, Ochiul Beiului etc si se vede frumos pina hat departe.

In final se vede si Ilidia.

De la Ilidia pina la Oravita am pedalat cat am putut de repede, am ajuns la fix sa apucam sa ne luam ceva de hidratat in tren.

De data asta am stat in tren, nu am mai facut poze. Trenul era plin cu turisti, lucru imbucurator. Aici se vede viaductul Schlucht.

Si iata-ne in gara Anina, trenul e gata de intoarcere in Oravita. 

Harta cu ruta noastra este mai jos:





Bike route 2,247,166 - powered by Www.bikemap.net

Aici sunt niste poze faine de la Hume: poze Hume

Concluzia mea este ca tura e buna pentru cei ce apreciaza acest gen de expeditii, altfel as recomanda sa se mearga de la Poiana Iulii spre Ciclova pe vale.

Daca totusi se doreste sa se mearga spre Ochiul Beiului, atunci trebuie plecat de dimineata din Anina (7:30 e cel mai potrivit), trebuie mers rapid pe portiunile de drum bun, in felul acesta se face economie de timp pt portiunile de push/carry bike din padure.  (e o prostie sa pierzi trenul spre Anina si sa te intorci dind din pedale, la sfarsitul zilei vei sti doar urmarind trackul GPS pe unde ai mers, ai ratat tot farmecul turei pt ca ai urcat o mieunu metri diferetna de nivel, dar fiecare cu scopurile sale).

Insa la urma urmei, tura este inca un motiv de a merge cu trenul pe cea mai veche cale ferata din Romania - calea ferata Anina - Oravita (150 de ani in 2013).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu