joi, 23 februarie 2023

Modul de dezvoltare cu ESP32 asamblat acasa

 Am gasit prin cutii niste module ESP32-WROVER (ESP32-WROVER-I-16 si ESP32-WROVER-IB-16):




Ma gandeam ca aceste module sunt bune cand am nevoie un link pe o distanta mai lunga, sa le pot atasa o antena externa (au conector u-FL / IPEX). Am mai contruit in trecut placi in care am folosit ESP8266 (vezi aici). 
Insa pt ESP32 inca nu am facut o placa unde sa folosesc module ESP32.
Pe de alta parte acum nu aveam nicio placa / kit de dezvoltare cu ESP32, doar aceste module. Am gasit pe aliexpress placi pt ESP32 (clone de DevKitC v4) insa tu trebuie sa adaugi modulul ESP32, la fix mi s-a potrivit situatia.



Modulele ESP32 sunt cu margini metalizate (castellated). Am pus flux din belsug, apoi am facut o picatura mai mare de cositor si am plimbat incet varful letconului pe la fiecare contact de pe margine si fiecare contact si-a luat cat cositor a avut nevoie.  Am curatat reziduul de flex cu alcool izopropilic si rezultatul este satisfacator avand in vedere si pitch-ul mic al acestui modul (1,27 mm sau 50 mil).



Urmatoarea proba a fost simpla: un hello world pe serial, in VS Code si Platormio. A vazut placa de dezvoltare, apoi de acolo am facut upload la firmware si apoi a bootat si m-am conectat pe serial sa vad daca vrea sa vorbeasca cu mine au ba, a mers. Sau mai bine zis au mers ambele placi.

I-am gasit si o antena externa, castig 2dB.





Ca si remarci:
-fiind clona chinezeasca,  am verificat anumite detalii inainte de a lipi modulul ESP32
*am alimentat placa fara modul, am verificat ca la pinii de alimentare pt modul ESP32 apare 3,3V, nu altceva (a fost ok)
*dupa lipirea modului am verificat din nou, spre exemplu am luat sa masor continuitatea tuturor punctelor marcate GND pe placa (silksreen), acolo am avut o surpriza, e un GND chiar linga pinul de 5V2, acel GND nu se lega deloc cu ceillati pini.

Din documentatia oficiala de la Espressif am gasit ca pe placa ESP32-DevKitC-V4 linga pinul de 5V e un pin CMD, nu GND.




Asa ca atentie cu chinezariile, vezi LEDul de power de pe aceasta placa :)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu