***************
Zilele se inghesuie sa intre in tiparul sfirsitului de toamna: scurte, reci, umede. Din cand in cand ni se ingaduie ca in micile vacante saptamanale sa avem potrivirea perfecta: soare, temperaturi peste 0 grade si sanatate.
Asa ca oferta nu am putut-o refuza in weekendul ce a trecut. Planul a fost facut usor in pripa, dar era simplu: simbata mergem de la Anina spre Ciclova, ajungem la Oravița si de acolo inapoi cu trenul la Anina, iar duminica mergem in Valea Almăjului sa luam cu asalt inaltimea suprema, virful Svinecea Mare (1224 m altitudine) pe ruta Eftimie Murgu - Rudărica Mică - Svinecea Mare - Pregheda - Rudărica Mare - Eftimie Murgu. (din motive meteo, duminica nu am mai facut partea cu Svinecea Mare, insa simbata a fost cineva acolo - aici e link-ul)
Simbata la ora 7 eram pe drum spre Anina, afara treceam prin zone cu -1..+1 grad Celsius. Ajunsi la Anina, ne mai dezmortim, sunt pe la 3 grade :), lasam masina la gara. Lumea e la piata, face cumparaturile pt iarna, pune curechi ca sarmele de sarbatori din asa ceva se fac. Altii mai tocmesc ceva cucuruz, porcul mai are si el niste zile si sa nu regreseze la cintar pina la Ignat...
De data asta suntem ceva mai imbracati, desi ziua se arata senina
si tragem speranta de niste caldura eco (9:20)
A nina sau a nu nina? :) Asta-i intrebarea!
Cimitirul (mai in dreapta e drumul spre lacul Buhui)
Noi coborim spre Steierdorf si intram in Steierdorf
Aici sunt locuri cu istoria lor, din pacate nu stiu sa va spun prea multe,
dar mai toate sunt cumva nemțești: Post am Steier, Deutsches Forum u.ä....
Casele pe aici tin cont de clima dura din timpul iernii, tin cont de asemenea
de venituri si au aceasta infatisare echilibrata
Noi spre Marila (10:12)
Spre Brădet intai
Muntele asta a fost fasonat dupa chipul si nevoile Termocentralei de la Crivina
Welcome to the club!
Liniste!!!!
Cantonul Clofat - OS Anina
Tot in fata spre intersectia cu drumul spre Brădet (crucea lui Friedl)
Coborim spre DN57B
Catre Bozovici (11:14)
Sanatoriul de boli infectioase Marila
Dupa cativa kilometri parasim DN57B si ne indreptam spre Poiana Iulii (11:39)
Cantonul silvic Poiana Iulii
Pe aici vom incepe coborirea spre Ciclova, marcaj punct albastru
Ce bine ca nu e mocirla prea mare, nu am planuri sa spal bicicletele
Mai sunt portiuni unde sunt crengi, dar nu e ceva insurmontabil
Aici traseul cu banda galbena merge drept in fata, noi facem o curba de 90 de grade la stinga si continuam pe punct albastru (12:10)
Portiunea asta aduce mult cu Beiul Sec (drumul se vede in dreapta, eu doar am coborit in albia seaca)
Nu e clar ce am vrut aici :)
Si Doamne Doamne se indura si ne scoate la asfalt,
unii au facut fapte bune si o iau in sus, in stinga, spre Minastirea Călugăra.
Noi ne ducem la vale
Muntele meu, tizul Simion
Aici m-am catarat prima oara, aici am batut primul meu piton.
Ce vremuri...
Piatra Rolului, alte minunatii
Din Ciclova Montana mergem spre Oravița. Insa nu oricum, ci pe drumul care trece
pe linga strandul termal. Poate termal este prea mult spus, dar apa care umple bazinul iese din maruntaiele pamintului si este mai calda decat cea din riu.
Ne uitam inapoi ca sa ne ramina in suflet
O urcare scurta si suntem la cruce (nu mai stiu cum ii spune acestui loc,
cred ca Dealul Fluerana, am trecut de zeci de ori pe aici) (13:20)
Cioc, cioc, cioc! Cine-i? Suntem noi, 2 ciocanitori
O echipa de ciocanitori isi faceau de lucru in apropriere
(acum dilema care este: suntem doi ciocănitori sau două ciocănitori?!)
Candva acest drum intre Oravița si Ciclova a fost pietruit pt ca era utilizat la promenade (Ogașul Mare). Vremea a trecut, lumea a uitat sa il ingrijeasca.
Ajungem in Oravița, mergem sa imi revad locurile pe unde am fost ani buni.
Aici este actuala primarie, fosta prefectura, caci Oravița nu este un oras cu un trecut oarecare.
Aici a fost cinematograful, aici am vazut Predator cu Schwarzy,
probabil un import al perioadei de tranziție de dupa 90
Si noi tot de asta am venit aici
Iaca si caii in tren (14:40)
Vagoanele sunt renovate, in interior este mult mai curat decat in alte dati.
Ar mai fi 2 vagoane: unul renovat si altul care va fi renovat
De data asta trenul nu mai e asa plin. Daca in vara au fost si cate 60 de calatori pe tren, acum frigul ii tine in casa. Pe de alta parte lumina nu mai e buna pt poze, valea si padurea sunt intunecate, trenul se misca... Nu prea ies pozele.
Gara Lișava
Trecerea la nivel cu DJ573, dupa gara Lișava
Versantul opus, pe Valea Jitinului
O poza clasica, viaductul Jitin
Valea Jitinului
Semnalul de intrare in gara Gârliște
Gara Gârliște
Semnalul de iesire din gara Gârliște si intrarea in tunelul Gârliște
Catelul din gara - cei ce au fost in tura aniversara isi aduc aminte de el, era cat un boț
Ultimul tunel inainte de viaductul Schlucht
Si viaductul Schlucht. Acolo erau baietii cu chinga si cu monociclul (Flaviu Cernescu). Si ei fac o promovare buna acestor locuri, felicitari.
Si la final ruta pe harta:
Route 2,378,327 - powered by www.bikemap.net
A fost o tura scurta ca pentru puterile copilului din mine pe care l-am bucurat indeplinindu-i visul, acela de a-l duce cu bicicleta prin aceste locuri minunate. Niciodata nu e prea tirziu sa faci asta, vei gasi impacarea cu trecutul!
Superbă postarea! Iubesc mult călătoriile cu trenul, mulțumesc pentru cadrele feroviare! Sănătate și numai bine!
RăspundețiȘtergereSplendida tura! Spor in ceea ce faceti!
RăspundețiȘtergereMultumim la fel!
RăspundețiȘtergere