*****
Se pare ca timpul a trecut si am uitat sa scriu despre cum a fost in tura de bicicleta de la aniversarea a 150 de ani de la darea in folosinta a caii ferate Anina - Oravita. Asa ca acest articol apare acum, la aproape o luna de cand a avut loc tura.
Intai as vrea sa clarific ceva: calea ferata Anina - Oravita este o cale ferata cu ecartament normal (adica distanta dintre sine este la fel ca distanta dintre sinele de pe calea ferata Timisoara - Bucuresti sau Bucuresti - Brasov). Nu este mocăniţă (adica o linie de cale ferata cu ecartament ingust), nu circula trenuri trase de locomotive cu abur. Cred ca perceptia aceasta vine din cauza unor imagini care circula pe internet, acele imagini neffind de acum (desi sincer as vrea din tot sufletul sa fie imgini actuale)
Totusi virsta acestei caii ferate, relieful pe care il traverseaza aceasta cale ferata cu ecartament normal de la Anina la Oravita cat si solutiile tehnice intalnite pe traseu o fac sa fie atat de speciala si diferita de restul traseelor de cale ferata. Si e mare lucru ca la 1863 s-a construit asa ceva!
Dar sa revenim in 2013. Stiam ca 2013-1863 = 150 de ani :), deci va fi
rost de o aniversare; la inceputul anului se zvonea ca va fi ceva prin
toamna, caci daca era sa fim rigurosi, darea in folosinta s-a facut
undeva in luna decembrie a anului 1863 si luna decembrie nu e tocmai
luna in care sa vrei sa stai pe afara. Asa ca am inceput sa pregatesc si
eu o tura aniversara: in luna mai am mers din Valea Minişului pina in
Poiana Roşchii si de acolo am coborit in Valea Almăjului la Moceriş; in
luna iulie am fost intr-o tura Oraviţa - Ciudanoviţa - Gîrlişte - gara
Gîrlişte - Brădet - Anina (vezi aici).
Toate acestea in ideea de a face o excursie cu bicicleta cand va fi
aniversarea si de a cunoaste bine traseul. S-a concretizat si data
aniversarii, eu am anuntat ca organizez o excursie cu bicicleta de la
Oraviţa la Anina si spre Valea Almăjului, vezi aici. Si spre surpriza mea am fost peste 15 participanti.
Asadar simbata, 21 septembrie 2013, la ora 8 am plecat din fata garii
Oraviţa spre Anina. Am fost multi, am mai oprit, ne-am mai despartit,
ne-am reintalnit, pina la urma am dat piept cu urcarea spre gara
Gîrlişte. Din nefericire planul nostru de a fi in gara Anina in
intampinarea trenului s-a spulberat cand am auzit trenul oprind in gara
Gîrlişte.
Trecerea la nivel de linga gara Lişava
Urcarea din Ciudanoviţa
Pauya in Gîrlişte
Ne pregatim de urcarea spre gara Gîrlişte
Urcarea spre gara Gîrlişte
La gara Gîrlişte
...si a inceput ploaia
Desi prognoza meteo anunta o vreme rece si cu rafale de ploaie, m-am
bucurat ca nu a plouat pina atunci, altfel urcarea spre gara Gîrlişte
era dificila. Dupa ce am urcat dealul de deasupra tunelului Girliste si
am inceput coborirea spre Anina, a inceput si ploaia. Din cauza ca nu au
fost rafalele de ploaie prognozate, ploaia a tinut-o neintrerupt pina
in Anina.
Pe la Brădet
Ajunsi in Anina, gazdele de acolo au fost foarte primitoare, am
primit ceva de mincare, am primit chiar diplome ca am fost acolo la
aceasta aniversare importanta. Le-am promis ca la aniversarea de 200 de
ani vom fi mai punctuali :) Le multumim pt tot si multa sanatate ca sa
poata face ceva pt zona si tren!
A fost bine sa vad
multi oaspeti veniti din zone indepartate, m-am bucurat sa vad ca au
fost si vecinii din Valea Almăjului (fanfara de la Bania, formatia de
dansuri populare), a fost bine asa.
In gara Anina
diploma de participare (fiecare are una)
cu Bogdan Fagărăşan - a venit cu trenul, cu bicileta pina aici din Bucureşti
Trenul nu este zgiriat, sunt doar stropii de ploaie, care turna, turna...
Ajunsi in Valea Almăjului, o parte din participanti s-au intors la Oraviţa cu un microbuz, au luat masinile si au plecat spre casa, iar o parte am ramas in Valea Almăjului.
Intre timp sus, in Poiana Roşchii
Intre timp... Intre timp 3 biciclisti plecati din Anina spre cantonul Cîrneală si apoi spre Valea Poneasca (ruta de aici),
erau pe traseu urcand spre Poiana Roşchii urmind ruta de GPS indicata
de mine. Dupa peripetii nocturne, au ajuns la gazdele din Poiana
Roşchii.
Cabana care ne astepta
...si paturile in care urma sa dormim
Gazdele (Adi si Lili) au fost foarte de treaba, chiar ne-au pregatit medalii, insa poate alta data le vom lua
Premierea de la micul dejun
Prima premianta :)
Al doilea premiant
Si cel de-al treilea :)
Si partea cu logistica :)
Dupa micul dejun, cei trei au venit si ne-am intalnit in Valea Almăjului
Coborirea spre Moceriş
A doua zi, duminica, era soare, era splendid, parca nici nu ar fi plouat
cu o zi inainte. Cei ce eram deja in Valea Almăjului am mers pina la
morile de la Rudăria, apoi ne-am intalnit si cu cei ce au coborit din
Poiana Roşchii, am luat amsa si cam asta a fost tura aniversara.
Pacat ca nu am avut parte de vreme buna simbata, altfel am fi ajuns sa facem 100% traseul propus. In rest echipa a fost faina, sper ca toti s-au simtit bine si ca vor mai veni in turele organizate de mine :)
Pt mine a fost o tura cu multe invataminte, pina la urma invatate fara probleme majore. Sper sa o re-editam la anul, cu alt traseu Oraviţa - Anina, dar cu realizarea partii dinspre Valea Almăjului.
Aici puteti vedea ruta propusa (ruta facuta 100% in teren, dar pe bucati):
Route 2,320,324 - powered by www.bikemap.net
Pina atunci, va invit sa mergeti cu trenul pe ruta ajunsa la venerabila virsta de 150 de ani si sa vizitati Valea Almăjului!
Frumoasa tura ... ploaia ... si ea are "savoarea" ei. Cu siguranta a facut tura memorabila.
RăspundețiȘtergere